Intergracja i edukacja włączająca czyli życie w zwykłym społeczeństwie
Malgorzata Bulczak
Po 3 latach pobytu dziewczynek w klasie Integracyjnej w zwykłej a może niezwykłej szkole publicznej SP 57 w Gdańsku nowe wnioski wysuwają się nam na pierwszy plan.
Często przeciwnicy integracji mówią, że integracja przynosi korzyści dzieciom zdrowym - ten argument uważają za argument przeciwsko integracji. Dla nas to argument za integracją.
To niezwykłe obserwować jak koleżanki i koledzy naszych dziewczynek zwyczajnie pomagają im na co dzień, jak pytają o ich przyszłośc, jak rozumieją niepełnosprawność i jak się z nią oswoili. Bycie razem to dla nich coś normalnego - niezleznie od umiejętności, sprawności komunikacji i odmienności. Gdyby w każdej klasie była taka garstka dzieci z niepełnosprawnością bylibyśmy spokojni o przyszłość i środowisko w jakim przyjdzie zyć naszym dzieciom.
A dziewczynki mają siebie nawzajem. Ich codzienne powitania i codzienna radość udzielają się wszystkim dzieciom z klasy. Oto kilka fotek pstrykniętych na szybko przed letnią wycieczką. Dziękujemy