skontaktuj się z nami

Użyj formularza po prawej, żeby się z nami skontaktować

Ptasia 37
Gdańsk, pomorskie
Poland

+48 784595052

Naszą misją są wszelkie działania na rzecz rozwoju, edukacji i integracji społecznej dzieci, młodzieży i osób dorosłych z zaburzeniami rozwoju i funkcjonowania, a w szczególności osób z zespołem Downa

Konferencja JA TEŻ - czerwiec 2023

KONFERENCJA EDUKACYJNA JA TEŻ

„GDAŃSKI MODEL EDUKACJI” – WSPÓŁPRACA NAUCZYCIELI, RODZICÓW I ŚRODOWISKA

TERMIN: 3-4 czerwca 2023

MIEJSCE: HOTEL SCANDIC GDAŃSK, ul. Podwale Grodzkie 9, 80-895 Gdańsk ; Sala konferencyjna Amsterdam

DLA KOGO: Konferencja przeznaczona dla nauczycieli, rodziców i terapeutów.


Konferencja „Gdański Model Edukacji” za nami. Mamy nadzieję, że tematy i informacje przekazane podczas tych 2 dni przyniosą owocne efekty. Dziękujemy wykładowcom za ogrom przekazanej wiedzy i pomysłów do doskonalenia procesów edukacji naszych dzieci. Dziękujemy też wszystkim uczestnikom za obecność, dyskusje, cenne uwagi i chęć wprowadzenia tych zmian w życie. Podziękowania ślemy również do Hotelu Scandic w Gdańsku za ugoszczenie nas i pyszne przerwy kawowe. Konferencja nie była w żaden sposób nagrywana, ale postaramy się w najbliższym czasie nagrać wszystkie wykłady osobno. Więcej informacji wkrótce.

Konferencja ma charakter konferencji praktycznej. Będziemy mówić na niej o tych wszystkich zagadnieniach, które warunkują rozwój w procesie dorastania i edukacji. Chcielibyśmy, żeby konferencja miała wymiar praktyczny. Każdy prelegent ma maksymalnie 30 minut na swój wykład i po każdym z nich mamy 10 minut na pytania.
Pierwszy dzień kończą Agata i Olga Komorowska autorki książki “Pozwól mu się zgubić”. Dziewczyny planują czas dla Państwa na rozmowę i podpisanie książek. Książki będą dostępne podczas Konferencji.

Drugi dzień kończy warsztat z przygotowania materiałów na lekcje. Po nim wydłużona sesja pytań i odpowiedzi. Fundacja przygotuje przykładowe materiały do edukacji szkolnej.


Dzień 2 - Niedziela, godz 9:00-16:30

9:00-9:30
Dlaczego Numicon jest nam potrzebny?
Iwona Różeńska-Simon

9:40-10:10
Rola zeszytów osobistych, dzienników wydarzeń
Katarzyna Ferrarius

10:20-10:50
Metody i sposoby aktywnej pracy - lekcje niepodawcze
Dagmara Kubiak

11:00-11:20
Przerwa na kawę

11:20-11:50
Kształt edukacji w szkole specjalnej (jesli z jakichkolwiek względów nie udała się edukacja w środowisku włczającym)
Magdalena Dawidowska

12:00-12:30
Relacja między dzieckiem i nauczycielem | Role nauczycieli |współpraca
Małgorzata Bulczak

12:40-13:20
Przykładowe zachowania trudne, z czego mogą wynikać i jak sobie z nimi radzić
Magdalena Dawidowska

13:30-14:00 Nastolatki - w drodze do samodzielności
Iwona Różeńska-Simon | Małgorzata Bulczak

14:10-14:50
Przerwa na lunch

14:50-15:50
Robimy materiał do wskazanego tematu i kompetencji wybranego dziecka - warsztat praktyczny
Fundacja JA TEŻ

15:50-16:30 - Pytania i odpowiedzi

16:30 - Koniec Konferencji

Dzień 1 - Sobota, godz 10:00-17:30

10:00-10:10 Otwarcie Konferencji

10:10-10:35

Gdański Model Edukacji (Miasto, Szkoła, Dziecko)
Dlaczego edukacja włączająca,
wyniki badań, założenia edukacyjne, profil edukacyjny
dzieci z zespołem Downa
Małgorzata Bulczak

10:45-11:15
Szkoła ogólnodostępna jako miejsce edukacji
i rozwoju dla dzieci i młodzieży z zespołem Downa
Monika Gołubiew-Konieczna

11:25-11:50
Włączenie i rola rówieśników
w procesie dojrzewania do samodzielności
Iwona Rózeńska - Simon

12:00-12:30
Budowanie środowiska motywujacego
do komunikacji
Magdalena Dawidowska

12:40-13:00
Przerwa na kawę

13:00-13:30
Edukacja wyprzedzająca
co oznacza, z czego wynika i jakie są jej zadania
Małgorzata Bulczak

13:40-14:10
Nauka czytania i pisania
Magdalena Dawidowska

14:20-15:00
Przerwa na lunch

15:00-15:30
Praca z materiałem wizualnym
Katarzyna Ferrarius

15:40-16:10
Wymagania odpowiednio dobrane do wieku
Magdalena Dawidowska

16:20-16:50
Ksztaltowanie i rozwój zachowań u dzieci z zespołem Downa
Natalia Nowaczyk

17:00-17:30
Pozwól mu się zgubić - stereotypy i przekonania
a samodzielność naszych dzieci
Olga i Agata Komorowska

17:45
KONIEC pierwszego dnia

Tematy konferencyjne

Czym jest Edukacja włĄczająca | Jak BUdować MODEL Włączenia | Miasto, Gmina, Szkoła, Środowisko

Edukacja elementarna

  • Profil edukacyjny

  • Nauka pisania i czytania

  • Budowanie środowiska motywującego do wypowiedzi/ budowania zdań/zadawania pytań

  • Praca z materiałem wizualnym

  • Rola zeszytów osobistych / dzienników wydarzeń

  • Włączenie

  • Rola rówieśników

  • Edukacja wyprzedzająca – rola nauczycieli i rodziców

  • Wymagania odpowiednio dobrane do potrzeb dziecka (stosunkowo wysokie)

  • Relacja między dzieckiem i nauczycielem

  • Rola pozytywnych komunikatów

  • Trudne zachowania (opór, agresja, ucieczki, zabieranie, rzucanie...) - z czego mogą wynikać i sposoby rozwiązań

Edukacja IV – VIII

  • Rola utrzymania wysokich wymagań edukacyjnych

  • Rola włączenia w klasach starszych (wzór rówieśników, szerszy materiał edukacyjny, możliwość rozwijania dialogów, nauka nowych znaczeń...)

  • Kształt edukacji w szkole specjalnej (gdy z indywidualnych przyczyn nie powiodło się włączenie - wysokie wymagania (w tym rola czytania z bogatą treścią poznawczą, emocjonalno - społeczną i pobudzającą wnioskowanie, edukacja przedmiotowa i pozbawiona infantylizacji, szukanie i stwarzanie okazji do komunikacji werbalnej oraz samodzielności

  • Pozytywne komunikaty i kształtowanie zachowań poprzez uwagę nauczycieli i rodziców - sposób mówienia odmienny niż u dzieci młodszych - dostosowanie do wieku

  • Zachowania trudne (opór, zainteresowanie dorastającym ciałem i zachowania z tym związane, niegrzeczne odpowiedzi wobec nauczycieli i rodziców, łamania znanych zasad, potrzeba samodzielności i samostanowienia

Tematy uzupełniające

  • Dojrzewanie i samoświadomość

  • Zachowania protestacyjne | samodzielność

  • Rozwój mózgu | Jakie znaczenie ma to, że się uczymy i jakie znaczenie czego się uczymy

  • Czego nam rodzicom nie wolno robić

  • Mowa własna

  • Pisanie na komputerze, wyszukiwanie informacji, robienie notatek

  • Kiedy i jaka samodzielność