skontaktuj się z nami

Użyj formularza po prawej, żeby się z nami skontaktować

Ptasia 37
Gdańsk, pomorskie
Poland

+48 784595052

Naszą misją są wszelkie działania na rzecz rozwoju, edukacji i integracji społecznej dzieci, młodzieży i osób dorosłych z zaburzeniami rozwoju i funkcjonowania, a w szczególności osób z zespołem Downa

Wydarzenia

Kolejne szkolenia z Metody Krakowskiej w czerwcu - zapraszamy!

Tomasz Bulczak

Drodzy Rodzice, Terapeuci i wszyscy zainteresowani, 
27, 28 oraz 29 czerwca zapraszamy na kolejne, certyfikowane szkolenia z Metody Krakowskiej. 
Poprowadzą je Panie dr hab Marta Korendo i mgr Katarzyna Sedivy. Szkolenia są organizowane we współpracy Fundacji Wspierania Rozwoju JA TEŻ z Konferencjami Logopedycznymi.

Szkolenia, które będziemy realizować:

 

  • .dr hab Marta Korendo - Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych - usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu
  • mgr Katarzyna Sedivy-Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauka Czytania®


ORAZ dodatkowe szkolenie, które odbędzie się 29.06.15

  • dr hab Marta Korendo wspólnie z  mgr Katarzyna Sedivy - Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych (6h zegarowych)

Wszystkie szkolenia są szkoleniami podstawowymi z Metody Krakowskiej i są wymagane przy ubieganiu się o wpis na listę certyfikowanych terapeutów metody.

Uczestnicy otrzymają certyfikat i materiały szkoleniowe. Koszt szkolenia-290zł. od osoby za jedno szkolenie. Koszt udziału w obu szkoleniach 550zł. od osoby. Koszt udziału w 3 szkoleniach-820zł. 

Ze względu na bardzo dużą liczbę zainteresowanych osób, o wpisaniu na listę uczestników decyduje kolejność wpłaty na rachunek bankowy Fundacji Wspierania Rozwoju JA TEŻ  nr rachunku:  35 1300 1078 2011 0269 0578 0001. 

Miejsce i czas szkolenia: Gdańsk, szczegóły bliżej terminu szkolenia.
Niestety, nie wiemy jeszcze, które szkolenie odbędzie się danego dnia.


Zgłoszenia wraz z numerem telefonu, danymi do faktury oraz potwierdzeniem przelewu proszę wysyłać na
adres e-mail: iwona.simon@jatez.org.pl
Osoby, które nie potrzebują faktury, uprzejmie prosimy o wpisanie w tytule przelewu "darowizna na cele statutowe" Dodatkowe informacje telefoniczne-tel. 784 595 052

Dziękujemy i do zobaczenia na szkoleniu!

ŚWIATOWY DZIEŃ ZESPOŁU DOWNA - OJ, DZIAŁO SIĘ!

Tomasz Bulczak

Już po raz dziesiąty obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa.

Z tej okazji wyruszyliśmy ulicami miasta, aby pokazać, że inność jest czymś normalnym, a każdy człowiek, niezależnie od ilości chromosomów jest częścią społeczeństwa, większej całości, którą symbolizowały rozdawane przez nas jabłka.

W naszym spotkaniu, wśród naszych Przyjaciół obecna była dr Wierzba, nasz dobry duch z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, a także Teresa Kamińska - szefowa Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, a prywatnie - babcia Hani z zespołem Downa.

W Światowy Dzień Zespołu Downa zaangażowało się wiele osobistości z Pomorza.
 
Wszystkim przybyłym, a szczególnie tym, którzy zaangażowali się w organizację dzisiejszego świętowania, serdecznie dziękujemy za wspólnie spędzony czas.

Za obecność w tym ważnym dla nas dniu dziękujemy również TVP Gdańsk

http://gdansk.tvp.pl/19351933/kolorowe-skarpetki-w-dniu-osob-z-zespolem-downa

Dziennikowi Bałtyckiemu

http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/3793701,swiatowy-dzien-zespolu-downa-marsz-rodzin-z-dziecmi-ulica-dluga-zdjecia,id,t.html

oraz Radiu Gdańsk

http://www.radiogdansk.pl/index.php/wydarzenia/item/22742-swiatowy-dzien-zespolu-downa-niestety-w-polsce-sa-pewne-stereotypy.html

 i Telewizji Polsat (panel informacyjny z Krzysztofem Ibisz(sobota godz. 9:40) oraz „Wystarczy chcieć”-program nadany w niedzielę o gdoz. 10:30 (Spotkanie ze Stowarzyszeniem Bardziej Kochani oraz Panią Prof. Elżbieta Zakrzewska-Manterys, gdzie pojawiły się migawki z naszego spotkania w Mieście Aniołów w Gdańsku).

Wszystkim, którzy założyli niepasujące do siebie skarpetki, dziękujemy. Niepasujące skarpety to symbol Światowego Dnia Zespołu Downa. Zakładając je w tym dniu pokazaliśmy, że akceptujemy odmienność i nie boimy się łamania stereotypów. Pokazaliśmy w kolorowy sposób, że jesteśmy tolerancyjni a ta „odmienność” jest integralną częścią naszego życia. W JA TEŻ „inność” to wyjątkowość każdego człowieka i utwierdzenie się w naszym głębokim przekonaniu, że każdy z nas ma jakieś wady, genetyczne lub inne!

Dzień Edukacyjny na Konferencji

Tomasz Bulczak

Mamy już cały plan :). Wieczorem 9 marca ruszy rejestracja na Konferencję.
Tymczasem plan wykładów DNIA EDUKACYJNEGO

Tematy wykładów mogą ulec drobnym zmianom. Nie wszystkie jeszcze zostały słownie doprecyzowane przez wykładowców.


Wkłady

 

  1. Stymulacja funkcji poznawczych dzieci z zespołem Downa
    Profesor dr hab. Jagoda Cieszyńska - Katedra Logopedii Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
  2. Świat liczb i myślenie matematyczne - NUMICON
    Arkadiusz Mański, Instytut PsychologiiUniwersytetu Gdańskiego
  3. Edukacja Montessori w rozwoju dziecka z zespołem Downa
    Beata Szulc, Dyrektor Chrześcijańskiej Szkoły  Montessori w Gdańsku, współzałożyciel Fundacji Edukacji Montessori
  4. Edukacja włączająca / Edukacja specjalna/ Integracja / Edukacja indywidualna - rozważania praktyków za i przeciw
    Monika Gołubiew, Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagigicznej nr 7 w Gdańsku, Wykładowca na Wydziale Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Gdańskiego, członek Zarządu PSOUU koło Gdańsk
  5. Samodzielne czy zależne, uległe czy ... Jak je widzisz za 20 lat
    Jolanta Żoga - psycholog kliniczny, terapeuta SI, terapeuta INPP, od 20 lat pracownik OWI Gdyni
  6. Rozwój ruchowy - znaczenie wczesnej interwencji w rozwoju dziecka
    Mirella Kozakiewicz, oligofrenopedagog, terapeuta Vojty, NDT Boboth, Integracji sensorycznej. Pracuje z dziećmi od ponad 20 lat.
  7. DAM RADĘ - Motywacja i samoocena  - podstawą rozwoju
    Beata Balcerek -Bunio, psycholog kliniczny II stopnia od lat pracujący z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, ambasador metody Kids' Skills
  8. Jak żyć - życie z dzieckiem z zespołem Downa. Równowaga pomiędzy życiem a terapią
    Profesor dr hab. Mariola Bidzan - Dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego
  9. Wczesna nauka czytania jako stymulacja rozwoju systemu językowego
    Profesor dr Marta Korendo - Katedra Logopedii Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
  10. Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną (z zespołem Downa) na etapie gimnazjum
    Dyrektor ds metodycznych, Szkoły Akademickie Magellanum
  11. Komunikacja wspomagająca i alternatywna u dzieci z zespołem Downa
    Magdalena Nosko-Goszczyńska, Neurologopeda, terapeuta NDT Bobath, Członek Stowarzyszenia Rehabilitacyjne Centrum Rozwoju Porozumiewania, Samodzielny Publiczny Ośrodek Terapii i Rehabilitacji dla dzieci - pod kierownictwem dr. Magdaleny Grycman
  12. Powiedz to MÓWIEKiem - wspomaganie komunikacji niemówiących osób z zespołem Downa. (wciąż czekamy na potwierdzenie)

Po wykładach warsztaty. Portal Konferencji zostanie uruchomiony 9 marca wieczorem.

21 MARCA - OBCHODZIMY ŚWIATOWY DZIEŃ ZESPOŁU DOWNA

Tomasz Bulczak

W tym roku Światowy Dzień Zespołu Downa świętuje swoją 10-tą rocznicę obchodów i 4-tą rocznicę odkąd został oficjalnie zadeklarowany świętem przez Organizację Narodów Zjednoczonych w 2011. 
W JA TEŻ tegoroczne święto celebrujemy w ramach Koalicji 21.  Wspólnie  wychodzimy na ulicę Długą i rozdajemy jabłka. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, 21 marca o godz. 12 spotykamy się na Gdańskiej Starówce (obok Cafe Heaven/Costa). 

Każdą rodzinę prosimy o przyniesie 1-2kg jabłek. Będziemy mieli kosze, naklejki, lizaki i kwiaty. Wspólnie przejdziemy ulicą Długą i podzielimy się tym, co będzie w koszach :-) 

Około 13 zapraszamy wszystkich do Miasta Aniołów (Chmielna 26, Gdańsk) na kawę i pyszne, domowe ciasto.

Na miejscu, dla dzieci, planujemy animacje z bębnem, opowiadanie bajek z aktywnym udziałem najmłodszych oraz różnorakie tańce przy muzyce. Poprowadzi je Adam Akerman, aktor, konferansjer imprez, animator, szczudlarz, muzyk (afrykański bęben djembe) i reżyser. 
Z muzycznym repertuarem wystąpią też Żaneta i Kuba Proma. 

Zapowiada się świetna zabawa i nie może Was tam zabraknąć!  

Prosimy o wcześniejsze zapisy wysyłając zgłoszenie na adres email: magdalena.dawidowska@jatez.org.pl z podaniem liczby osób dorosłych i dzieci (oraz ich wieku).

Jak zwykle, musimy pokryć koszty organizacji imprezy. 
Dzieci biorą udział bezpłatnie a dorosłych prosimy o wpłaty 20zł. od osoby (kwota zawiera bufet kawowy oraz wynajęcie sali). JA TEŻ pokryje koszty animacji dla dzieci.  
Wpłaty prosimy przesyłać na konto fundacji 35 1300 1078 2011 0269 0578 0001, podając w tytule „ŚDZD-darowizna na cele statutowe”

Dziękujemy i do zobaczenia! 

 

I KONIEC :-)

Tomasz Bulczak

13 lutego zakończyliśmy nasze kolejne warsztaty edukacyjne. Dla niektórych to kontynuacja pracy, a dla innych DOBRY początek. Jednak dla nas wszystkich był to czas wielu zmian, nowych znajomości, kolejnych spostrzeżeń i wspaniałej współpracy. Na kolejne takie "spotkanie" zapraszamy latem :)

Konferencja "SMOK kluczem do edukacji włączającej"

Tomasz Bulczak

W czwartek 19 lutego br. udało się nam wziąć udział w konferencji zorganizowanej w Gdańsku pt. „SMOK kluczem do edukacji włączającej”. Konferencja współorganizowana przez Miasto Gdańsk stanowiła podsumowanie 3-letniego projektu edukacyjnego SMOK finansowanego ze środków UE. Pierwszy dzień konferencji był dniem zamkniętym (jedynie dla samorządowców).

Ciekawy projekt i wydarzenie, pasja ludzi, którym nie jest wszystko jedno, co stanie się z dziećmi niepełnosprawnymi i przewlekle chorymi w polskiej szkole. To, że trzeba ją zmienić - wiemy wszyscy. Ale z pomysłami i chęcią bywa już gorzej.

Pani dr Ditta Baczała z Uniwersytetu M. Kopernika w Toruniu mówiła, że postawy Polaków wobec niepełnosprawnych intelektualnie są - delikatnie mówiąc - niepozytywne. A stosowanie stereotypów i uprzedzeń narusza godność tych ludzi. Potrzeba więc zmian, w które zaangażuje się wiele środowisk i państwo. Rola rodziców także jest istotna, bez ich zaangażowania zmiana nie będzie możliwa. To właśnie rodzice byli inicjatorami i współtwórcami powstania w USA ustawy dotyczącej niepełnosprawnych (ADA) - jednej z najlepszych na świece. Podobnie było we Francji w 2005 roku. Francuska ustawa jest niezwykle nowatorska. Głównym podmiotem systemu stała się w niej osoba z niepełnosprawnością i to do niej należy dostosować zewnętrzne środowisko tak, by osoba ta mogła jak najpełniej uczestniczyć w życiu społecznymi zawodowym (ciekawy artykuł na ten temat znalazłam tutaj: http://www.watchdogpfron.pl/rehabilitacja-zawodowa-we-francji-indywidualne-podejscie-do-osob-z-niepelnosprawnoscia/). Jakie to dalekie od sytuacji w Polsce. Ile jeszcze przed nami – rodzicami – do zrobienia!

Zmiana z pewnością nie jest sprawą łatwą, o tym jak ją umiejętnie przeprowadzać mówiła m.in. Pani psycholog Ewa Kownacka. Zmianę także proponuje SMOK - pierwszy w Polsce program pracy z postawą nauczycieli, czyli ich przekonaniami, emocjami i zachowaniami. Z jednej strony daje on możliwość kształtowania postaw i przekonań nauczyciela dotyczących niepełnosprawności, z drugiej zaś strony umożliwia nabycie przez nauczyciela zintegrowanej wiedzy i umiejętności kluczowych dla rozwiązywania problemów i trudności napotykanych w procesie kształcenia uczniów niepełnosprawnych. Jak powiedziała Pani Zofia Lisiecka – opiekun merytoryczny projektu SMOK – bardzo ważne są relacje w aktualnej klasie, bo za 20 lat to te dzieci zdrowe będą decydowały o sytuacji niepełnosprawnych. A o relacje i atmosferę w klasie dba przecież nauczyciel. Jego postawa jest najważniejsza.

Bardzo spodobały mi się słowa zacytowane przez Panią Barbarę Brzozowską „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć”. I oby to się polskiej edukacji i nam udało. Życzymy, aby SMOK nadal działał!

Warsztaty Rozwoju Mowy

Tomasz Bulczak

W poniedziałek, 2 lutego rozpoczęliśmy nasz kolejny turnus - Warsztaty Rozwoju Mowy według Metody Krakowskiej. 
Tym razem jest wszystko nawet zabawa tematyczna i logorytmika oparta na MK. Na rzecz dzieci pracuje 6 terapeutów indywidualnych... i 2 grupowych. Wspiera nas kilkoro wolontariuszy, którym z całego serca dziękujemy.
Dziękujemy też Gdańskim Szkołom MAGELLANUM, które goszczą nas już po raz kolejny w swoim budynku i wspierają nasze działania edukacyjne.
Po raz pierwszy na zajęciach NUMICON w nauczaniu matematycznym

A oto kilka zdjęć z pracy: