skontaktuj się z nami

Użyj formularza po prawej, żeby się z nami skontaktować

Ptasia 37
Gdańsk, pomorskie
Poland

+48 784595052

Naszą misją są wszelkie działania na rzecz rozwoju, edukacji i integracji społecznej dzieci, młodzieży i osób dorosłych z zaburzeniami rozwoju i funkcjonowania, a w szczególności osób z zespołem Downa

Wydarzenia

Spotkanie z gwiazdą MMA

Guest User

„Walczę dla ziomków z dodatkowym chromosomem” (Devin Clark)

Wczoraj w gdańskiej Ergo Arenie miało miejsce wyjątkowe spotkanie. Na specjalne zaproszenie Devin’a Clarka, jednego z amerykańskich zawodników MMA federacji UFC, dzieci i młodzież z zespołem Downa z naszej Fundacji JA TEŻ oraz ze Stowarzyszenia RAZEM z Wrocławia uczestniczyli w ceremonii oficjalnego ważenia zawodników występujących w UFC FIGHT NIGHT® GDAŃSK. Specjalnie dla nas zostały zarezerwowane pierwsze rzędy na ...widowni. Po zakończeniu oficjalnej części uroczystości ponad dwadzieścia dzieci z zespołem Downa, obecnych na wydarzeniu, wraz z rodzinami zostało zaproszonych za kulisy w okolice ringu. Tam odbyło się specjalnie dla nas przygotowane spotkanie z zawodnikiem. Był czas na zrobienie fotografii, wymianę uścisków, prawie prawdziwych ciosów oraz rozmowy kuluarowe. Wszystkie dzieci dostały też na pamiątkę koszulki z logo zawodnika. Na pewno zapamiętają to spotkanie na bardzo długo.

Dziękujemy Devin’owi, Kevin’owi (jego koordynatorowi od public relations) oraz całej federacji UFC za okazane serce i życzliwość, możliwość przeżycia tak wspaniałych wrażeń i poznania cudownych ludzi. Wszyscy trzymamy kciuki za wygraną Devin'a dziś wieczorem!

Reportaż video ze spotkania już wkrótce.

22552318_2166106566763070_5419630230278266758_n.jpg
22728978_2166107043429689_6420796938468145578_n.jpg
22540086_2166106246763102_139601013552571373_n.jpg

Ja i Ty - nasz dialog. Relacja

Guest User

Nasza Fundacja aktywnie wspiera młodzież z niepełnosprawnością intelektualną. Zajęcia odbywają się między innymi w ramach projektu "Ja i Ty nasz Dialog". Obejrzyjcie zdjęcia z zajęć w plenerze (grupa III) - czyli robienie zakupów, nauka orientacji w przestrzeni, nauka współpracy oraz zdjęcia z warsztatów z komunikacji (grupa I). Projekt finansowany z przekazywanych przez Miasto Gdańsk środków PFRON

22519437_2164573013583092_8664727278265328332_n.jpg
22540123_2164573303583063_1703079988170038952_n.jpg
22540145_2164573473583046_1979999951533844782_n.jpg

Nasza klasa SP 57 - praca w pełni

Guest User

Nasza klasa SP 57. Praca w pełni.
Podziękowania i najlepsze życzenia dla niezwykłych nauczycieli Ewelina Michna, Dagmara Kubiak, Barbara Arcyman
Wszystkim nauczycielom, którzy każdego dnia szukają dróg edukacji dla naszych dzieci, którzy wspierają ich obecność i prawo do systematycznej nauki, z okazji Dnia Nauczyciela życzymy wiele energii, siły i niezwykłej motywacji, a także satysfakcji z pracy, z osiągnięć dzieci i ich prawdziwej ufności.

22405727_1958001051147546_1732997880375991163_n.jpg
22450056_1958000897814228_2079955401157473861_n.jpg
22490016_1958001014480883_6461413549461672616_n.jpg

Pazdziernik miesiacem wiedzy

Guest User

Październik miesiącem wiedzy
Co powinni wiedzieć nauczyciele dzieci z zespołem Downa, żeby było im łatwiej zrozumieć – National Down Syndrom Congress
We teamed up with Special Miracles to ask parents of children with Down syndrome what they wish their teachers knew — what would help them better understand their kids and all of the hopes, expectations and great potential they bring to the classroom

1.Nie ma rzeczy jakich nie mogliby osiągnąć. Nigdy nie zakładaj, że nie da się... dojść do stawianego celu i umiejętności. Nauczą się od Ciebie więcej niż kiedykolwiek chciałeś ich nauczyć. Pomóż im, żeby sięgali dalej niż Twoje oczekiwania i wierz w to, że mogą je osiągnąć
2.Dzieci z zD podobnie jak inne dzieci mają swoje własne indywidualne drogi rozwoju
3.Nie kończ za nich wypowiedzi. Daj im parę chwil, żeby mogli zebrać swoje myśli i te myśli wypowiedzieć
4.Miej zawsze pozytywne nastawienie. Jeśli będziesz miał wątpliwości to one będą współodczuwać razem z Tobą
5.Pamiętaj zawsze, że każda osoba, która bezpiecznie i spokojnie prowadzi nasze dzieci w rzeczywistość jest dla nich niezwykle ważna i to od niej czerpią pewność i spokój
6.Pamiętaj, że nie wszyscy jesteśmy idealni i perfekcyjni w każdym calu
7.Fakt, że chce coś zrobić oznacza jednocześnie, że może to zrobić. Znajdź drogę do wpierania jego motywacji
8.Dzieci z zD mają swoje własne marzenia i sny o przyszłości
9.Weź pod uwagę, że dzieci z zespołem Downa uczą się poprzez obserwację i naśladownictwo. Daj im szansę na tyle samo możliwości doświadczania jakie maja ich rówieśnicy
10.Daj im skrzydła i pozwól im latać

https://www.youtube.com/watch?v=5VAEvBUB2jA

Metoda Krakowska - zapisy na zajęcia

Guest User

„Metoda Krakowska jest systemem, czyli spójną całością zbudowaną z zespołu elementów wzajemnie powiązanych w relacje, realizujących zadanie nadrzędne (budowanie systemu językowego) w zbiorze działań stymulujących rozwój wszystkich funkcji poznawczych.”
(prof. Jagoda Cieszyńska)

„Język jest częścią umysłu i zarazem bytem konstruującym umysłowe i społeczne możliwości człowieka.”
(prof. Stanisław Grabias)

...

Codziennie dokładamy wszelkich starań, aby nasze dzieci mogły odkrywać świat, mówić, pytać i rozumieć.

Teraz czekamy na Wasze pociechy również w Gdyni:
biuro: 504 402 716 (pn.-pt. 8.00-12.00)
Magdalena Dawidowska: 781 981 720

Oczywiście nadal zapraszamy do Gdańska
biuro: 504 402 716 (pn.-pt. 8.00-12.00) lub http://jatez.org.pl/terapia/

Niezwykła wystawa w Sejmie

Guest User

Trochę z opóźnieniem, bo 8 marca już minął, ale z drugiej strony kobietami jesteśmy przez cały rok. Wspaniała akcja ukazująca kobiety z zespołem Downa. Wystawa odbyła się w Sejmie. To jest naprawdę budujące, że na świecie są ludzie z wewnętrzną wrażliwością, którzy podejmują się takich działań.

17191500_1901157516794694_4419332218337750901_n.jpg

Ja i Ty - nasz Dialog

Guest User

Pierwszy dzień zajęć w terenie z młodzieżą w ramach projektu "Ja i Ty - nasz Dialog". Uczyliśmy się orientacji w terenie i we własnej przestrzeni, robiliśmy zakupy, musielismy znaleźć drogę powrotną do punktu startowego, uczyliśmy się współpracować i pomagać sobie nawzajem. Trudnością było WSPÓLNE rozwiązanie zadania i trudnością (chociaż przy drugim podejściu do zadania już mniejszą) było wykonanie poleceń typu: postaw
"osobę ... " za "osobą .....", postaw "osobę ..." po prawej stronie "osoby ....." albo postaw "osobę...." tyłem do lampy. Projekt wspólfinansowany z przekazanych przez Miasto Gdańsk środków PFRON

21687478_2127641507276243_7579487141806031212_n.jpg
21751822_2127642087276185_2098565581542475042_n.jpg